14.05.2020 r.
Drogi Rodzicu!
W tym tygodniu zachęcam do wspólnego czytania wraz z dzieckiem. Poniżej zamieszczam karty pracy wraz z instrukcją do wykonania zadania. Dzięki ilustracjom do tekstu dziecko nie tylko słucha i patrzy na tekst, ale także jest aktywne w możliwy dla siebie sposób. Podczas tej aktywności dziecko ma swobodę uczestniczenia w procesie czytania, co stymuluje jego myślenie, naukę języka, nowego słownictwa oraz ułatwia rozumienie i zapamiętywanie czytanego tekstu. Ponadto to świetna forma spędzania wspólnego czasu oraz doskonała zabawa.
INSTRUKCJA Wydrukuj karty pracy (kliknij tu – pobierz-UWAGA 3 str.).
Zachęć dziecko do samodzielnego wycięcia obrazków z tabeli (nie muszą byś idealnie równe. Przeczytaj dziecku wierszyk, a następnie przyklejcie wspólnie rysunki do ilustracji. Powtórzcie słowa (nazwy obrazków
Pozdrawiam serdecznie.
neurologopedia Anita Wójcik-Gnyś
08.05.2020 r.
Szanowni Rodzice !
W tym tygodniu zapraszam do wysłuchania bajki logopedycznej. Zachęcam do wykonywania ćwiczeń logopedycznych przed lustrem wraz z autorką filmu. Proszę o znalezienie choć 5 minut dziennie na gimnastykę buzi i języka przed lustrem. Niech będzie to zabawa, aby dzieci były zainteresowane. Proszę bądźcie Państwo cierpliwi, nie zniechęcajcie się gdy coś nie wychodzi. Jestem przekonana, że z czasem się uda i razem będziemy się cieszyć z sukcesu Państwa dzieci. Link do filmu zamieszczam poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=E_nS3tNhT18.
Życzę dobrej zabawy, #zostanciewdomu
neurologopeda Anita Wójcik-Gnyś
05.05.2020 r.
Mili Wychowankowie! Drodzy Rodzice!
Początek maja jak zawsze rozpoczynamy świętami państwowymi. To doskonała okazja aby utrwalić symbole narodowe, budować postawę patriotyczną oraz świetnie się bawić wraz z całą rodziną. Poniżej załączam link z informacjami oraz zadaniami do rozwiązania online: https://www.minstructor.pl/public/view/4627803411578880.
Najmłodszych zachęcam do wykonania zadań w wersji papierowej: https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/polska-karty-pracy.pdf. W miarę możliwości proszą o pomoc rodziców w czasie wykonywania zadań.
Życzę zdrowia i miłego weekendu, #zostanciewdomu
neurologopeda Anita Wójcik- Gnyś
28.04.2020 r.
Moi Drodzy przedstawiam Wam kolejną propozycję ćwiczeń. Mam nadzieję, że podczas wykonywania ćwiczeń przede wszystkim dobrze będziecie się bawić. Życzę Wam dobrego nastroju na kolejny tydzień :).
https://ekreda.pl/public/view/5600270611382272 Propozycje ćwiczeń oddechowych w formie zabawy. Postarajcie się wykonać chociaż jedną pomoc do ćwiczeń z podanych propozycji.
https://ekreda.pl/public/view/4724757621637120 Wiosenne prace w ogrodzie. Ćwiczenia w formie gier, zadań do rozwiązywania on-line. Polecam szczególnie dla najmłodszych wychowanków.
Przypominam także, że dla dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne wysyłam karty pracy drogą mailową. Jeżeli ktoś jeszcze nie otrzymuje ode mnie maili , a chciałby ćwiczyć proszę o kontakt poprzez ogródkowy Messenger lub pod numerem telefonu 48-360-81-20. Pozdrawiam Was ciepło.
neurologopeda Anita Wójcik-Gnyś
17.04.2020 r.
Drodzy wychowankowie w tym tygodniu do ćwiczeń zapraszam starsze dzieci. Poniżej przedstawiam językołamacze z którymi niejeden rodowity Polak nie da sobie rady . Najpierw spróbujcie powoli wymówić każde zdanie i powtórzcie je kilkakrotnie. Jeśli uda się wam wymówić zdanie bez przekręcania brzmienia słów zwiększcie tempo. Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo, a śmiechu będzie ci nie miara. Dobrej zabawy 🙂
- Cesarz czesał włosy cesarzowej, cesarzowa czesała włosy cesarza.
- Chłop pcha pchłę, pchłę pcha chłop.
- Poczmistrz z Tczewa, rotmistrz z Czchowa.
- Jola lojalna z nielojalną Jolą łajają jowialnego lokaja.
- Konstantynopolitańczykowianeczka.
- Koszt poczt w Tczewie.
- Krnąbrną Brdą brną drwa.
- Neandertalczyk usatysfakcjonował rozentuzjazmowany tłum.
- Nie pieprz wieprza pieprzem, Pietrze, bo bez pieprzu wieprz jest lepszy.
- No i cóż, że ze Szwecji?
- Odindywidualizowany język wyidealizowanej emancypantki.
- Pchła pchłę pchła i ta pchła była zła, że ta pchła ją pchła.
- Piętnastu rewolwerowców jest zarewolwerowanych ale jeden rewolwerowiec jest niezarewolwerowany.
- W czasie suszy suchą szosą Sasza szedł.
- Rozrewolwerowany rewolwerowiec rozrewolwerował urewolwerowanego rewolwerowca.
- Skarykaturalizowany prestidigitator.
- Szczoteczka szczoteczce szczebioce coś w teczce.
- Tata to czyta cytaty Tacyta. Czy tata czyta cytaty Tacyta?
- Warszawa w żwawej wrzawie, w Wawrze wrze o Warszawie.
- Wylaminowana i wyemaliowana iluminacja.
Neurologopeda: Anita Wójcik- Gnyś
03.04.2020 r.
Fajne zabawy logopedyczne w domu z rodzeństwem i rodzicami !
- Pamięciowa wyliczanka. Zabawę rozpoczyna się od wspólnego początku mówiąc: „poszła Ola do sklepu i kupiła masło”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie twojego zdania i dodanie swojego słowa, np.: „poszła Ola do sklepu i kupiła masło i ser”. Zabawę prowadzicie do momentu popełnienia pierwszego błędu.
- Zapamiętaj. Dziecko przygląda się obrazkowi, po trzech minutach wypowiada jak najwięcej przedmiotów z obrazka, które zapamiętało .
- Tworzenie nowych wyrazów z liter zawartych w wyrazie np. krokodyl (krok, kok, lody, dyl, rok, kody…)
- Układanie nowych słów z pierwszych liter wypowiedzianego imienia np. : A – autobus N – narty I – igła A – arbuz
- Trzyminutówki– czyli ciągi słów (dzieci, które piszą mogą zapisywać wyrazy). Polecenie: w ciągu trzech minut podaj jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się daną głoską np. [k] ( krowa, kogut, karta, kawa itd.).
Neurologopeda: Anita Wójcik- Gnyś
26.03.2020 r.
Smaczne ćwiczenia logopedyczne
Drodzy Rodzice, poniżej przedstawiam kilka pomysłów, które można wykorzystać w ciągu dnia podczas codziennych zajęć. Pyszny smakołyk będzie zachętą i nagrodą za dobrze wykonane ćwiczenie
DO SCHRUPANIA– Na talerzu rozsypujemy smakołyki ( np. płatki śniadaniowe w kształcie kółeczek z dziurką, ryż preparowany, kawałki andrutów itp.). Dziecko kładzie na czubku języka wybrany produkt. Zachęcamy dziecko aby przemieszczało język ze smakołykiem w kierunku górnej i dolnej wargi oraz kącików ust. Ważne: usta szeroko otwarte, język nie ociera się o wargi i zęby (Rys.1).
STEMPELKI– Przygotowujemy dwa talerzyki. Jeden z nich smarujemy ulubionym kremem dziecka. Prosimy dziecko, aby czubkiem języka dotykało wysmarowanego talerzyka a na czystym odbiło „języczkową ” pieczątkę, narysowało literkę lub wzorek. Pomysł można również wykorzystać do ćwiczenia warg (smarujemy wargi dziecka smakołykiem i odbijamy pieczątki)
MOCNE WARGI– Lizak w kształcie kulki umieszczamy między zębami a wargami. Proponujemy dziecku aby utrzymało lizak w przedsionku (między zębami a wargami) podczas gdy my ciągniemy za patyczek (Rys.2).
GĘSTY NAPÓJ– Picie gęstego napoju przez słomkę (np. kisiel lub przecier owocowy).
GOTOWANIE WODY– Polecamy dziecku dmuchać przez słomkę do szklanki z wodą, powstaną wtedy zabawne bąbelki.
CZEKOLADOWA PRZYJEMNOŚĆ– Smarujemy górną lub dolną wargę dziecka smakołykiem (np. czekoladą, miodem, dżemem), proponujemy dziecku by czubkiem języka zlizało słodycz z wargi.
Pozdrawiam serdecznie, #zostańciewdomu
Neurologopeda: Anita Wójcik- Gnyś
19.03.2020r.
Drodzy Wychowankowie uczęszczający na zajęcia logopedyczne,proszę o utrwalanie wymowy w oparciu o materiały wklejone do zeszytów logopedycznych. Wszystkim wychowankom uczęszczającym na terapię logopedyczną wysyłam indywidualne ćwiczenia na adres meilowy. Jeżeli ktoś z Państwa nie otrzymał meila ode mnie proszę o kontakt poprzez Ogródkowy messenger. Zachęcam także do korzystania z materiałów zamieszczonych na poniższych stronach internetowych. Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie. W miarę możliwości proszę o kontrolę rodziców podczas ćwiczeń.
http://www.yummy.pl/ – gry i zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną
https://domologo.pl/category/logopedia/ – ćwiczenia rozwijające wymowę, słuchowe, oddechowe, artykulacyjne
http://tsp2.edu.pl/sites/default/files/inline-files/gimnastyka_buzi.pdf – gra z ćwiczeniami artykulacyjnymi, którą można pokolorować i grać z całą rodziną.
Życzę zdrowia. Pozdrawiam serdecznie. Zostańcie w domu.
Neurologopeda: Anita Wójcik- Gnyś