W związku z tym, że Ogródek jest nieczynny, rozpoczęliśmy zdalną naukę poprzez zabawę dla dzieci z Klubu Malucha. Zachęcam do skorzystania z propozycji, które będą umieszczane na stronie internetowej Ogródka.
Zdjęcia z zajęć w „Ogródkowym Klubie Malucha w domu”
05.06.2020 r.
- Z okazji Dnia Dziecka obejrzyjcie program przygotowany specjalnie dla was: https://abc.tvp.pl/18597055/dzien-dziecka
- Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka „A jak będę dorosła…” https://www.anikino.pl/czytanki/279-danuta-wawilow-a-jak-bede-dorosla
A wy kochane dzieciaki, kim chcielibyście być?
3. Z tej okazji mam dla was też świetną kolorowankę: (szablon do pobrania)
4. Dzisiaj powtórzymy sobie kształty. Mam dla was świetną zabawę, w której trzeba dopasować kształt do stworka:
http://pisupisu.pl/przedszkole/przesun-ksztalt
5. Poćwiczymy dzisiaj nasze rączki, proponuję taki zestaw szlaczków: (szablon do pobrania)
6. Na zakończenie zestaw ćwiczeń dla maluchów:
- Ćwiczenie: Piłka duża – piłka mała.
Dzieci w pozycji stojące wykonują duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą.
- Ćwiczenie: Pajac chodzi po kamieniach. Marsz z wysokim unoszenie kolan. Na hasło – przeszkoda, stanie jednonóż.
- Ćwiczenie Koń na biegunach.Siad skrzyżny, chwyt za stopy od zewnętrznej strony, plecy okrągłe jak bieguny konia. Lekkie huśtanie się w tył na plecy i w przód do siadu.
- Ćwiczenie: Niedźwiadki odpoczywają.Klęk podparty – wciągają powietrze nosem wysoko unosząc głowę i ręce do góry następnie wydychają powietrze ustami – opuszczają głowę i ręce w dół dotykając głową podłogi.
Ewa Pisarek
02.06.2020 r.
Zapraszam do wysłuchania bajki pt.: „Calineczka”: https://www.youtube.com/watch?v=dB4SfCWOR5g
1. Teraz pokolorujcie proszę Calineczkę (kolorowanka do pobrania). Technika dowolna: możecie użyć kredek zwykłych, świecowych, mazaków, farbek itd.
2. Dzieciaki, dzisiaj mam dla was zagadkę na spostrzegawczość: http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg
3. Teraz przećwiczymy liczenie oraz figury geometryczne: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html
4. Na koniec zestaw ćwiczeń dla maluszków:
- Ćwiczenie 1
Oddechy. Dzieci w pozycji stojące wdychają powietrze nosem unosząc obie ręce do góry aż do wyprostuj, następnie wypuszczają powietrze ustami opuszczając ręce w dół aż do głębokiego skłonu. To samo ćwiczenie wykonują w siadzie skrzyżnym.
- Ćwiczenie 2
Wbijanie kołka w ziemię. Stanie w małym rozkroku: ręce naśladują trzymanie młotka. Skłon w dół z zamachem ramion i „ wbijanie kołka”.
- Ćwiczenie 3
Ćwiczenia stóp. Dzieci ćwiczą bez obuwia. Marsz w kole z wysokim wspięciem na palcach, następnie na piętach.
Ewa Pisarek
26.05.2020 r.
1. Na początek mam dla was obrazki, w których trzeba znaleźć różnice (obrazek „znajdź 5 różnic” dla dzieci 3-4 letnich, obrazek „znajdź 7 różnic” dla dzieci 5 letnich). kliknij by pobrać obrazki
2. Drogie dzieciaki, teraz mam dla was bardzo ważne zadanie. Pokolorujcie dla mamy piękne kwiaty (kolorowanka do pobrania) oraz narysujcie dla mamy coś od siebie
3. Proponuję zestaw ćwiczeń dla maluszków:
- Ćwiczenie Zbieranie kwiatów.
Marsz ze skłonem w dół, naśladowanie zrywania kwiatów i układania w bukieciki. Od czasu do czasu dzieci prostują się i wysoko unoszą rękę ze swoim bukiecikiem, aby mu się przyjrzeć.
- Ćwiczenie Kwiaty zwiędłe i podlane.
Siad skrzyżny, ręce na kolanach, luźny skłon kłowy i tułowia – kwiaty zwiędnięte; stopniowy wyprost kręgosłupa z wysokim ustawieniem głowy – kwiaty podlane.
- Ćwiczenia równowagi:
Marsz z wysokim unoszeniem kolan. Na polecenie nauczycielki zatrzymać się, stanąć na jednej nodze i oprzeć stopę nogi unoszonej o kolano drugiej nogi.
4. A teraz zabawa – układamy puzzle! https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-puzzle
5. Na koniec powtórzymy sobie krótki wierszyk dla naszych Mam:
Mamusiu kochana! W dniu Twojego święta
Dam Ci piękny kwiat
I cicho szepnę do ucha
Że moja miłość do Ciebie
Jest wielka jak cały świat!
Ewa Pisarek
19.05.2020 r.
- Zapraszam do wysłuchania bajki pt.: „Złota rybka”: https://www.youtube.com/watch?v=rTG4fAYUtw
- Rysnek przedstawia rybkę – wasze zadanie to wyklejenie jej kolorowym papierem i ozdobienie według wyobraźni. (do pobrania szablon)
3. A teraz poproście rodziców o pomoc rodziców – będziemy robić eksperyment! Szczegóły znajdziecie tutaj:
http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/co-plywa-co-tonie/
4. Dzieciaki, wielkimi krokami zbliża się Dzień Mamy – nauczcie się proszę krótkiego wierszyka:
Mamusiu kochana! W dniu Twojego święta
Dam Ci piękny kwiat
I cicho szepnę do ucha
Że moja miłość do Ciebie
Jest wielka jak cały świat!
5. Na koniec zestaw ćwiczeń dla maluchów:
- Woda i piasek:
Na zapowiedź – woda, dzieci leżą na podłodze naśladują pływanie poruszając rękami i nogami. Na zapowiedź – piasek, dzieci przyjmują pozycję kuczną i naśladują zabawy piaskiem.
- Jabłka na drzewie, jabłka na ziemi:
Dzieci spacerują posadzie i oglądają jabłka na drzewach. Na zapowiedź „ Jabłko na drzewie „ –wspinają się wysoko na palce i wyciągają rękę do góry. Na zapowiedź: „ Jabłko spadło „ – pochylają się i zbierają jabłka do koszyka.
- Ćwiczenia uspokajające:
Dzieci leżą na podłodze (opalają się na słońcu). Na tle odgłosu szumu wody wolnymi ruchami wyciągają do góry na przemian, prawą, lewą, rękę i nogę.
Ewa Pisarek
13.05.2020 r
1. Zachęcam do wysłuchania bajki „Brzydkie kaczątko”. https://www.youtube.com/watch?v=hi95VSNwnfk
2. Z gazet wyklejcie brzydkie kaczątko – niektóre elementy możecie pokolorować (np.dziób). – do pobrania-wyklejanka szablon.
3. Pora na ćwiczenia ruchowe:
- „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
- „Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
Dzieci chodzą na czworakach, zatrzymują się i kładą na plecach. Poruszają rękami i nogami
uniesionymi w górę. Na hasło: Słońce schowało się! niedźwiadki idą dalej.
4. A teraz kaczątko przemieniło się już w łabędzia – aby je zobaczyć, połączcie linie i pokolorujcie obrazek (do pobrania szablon).
5. Na koniec mam dla was zabawę: puzzle online. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/205449-brzydkie-kacz%C4%85tko
Ewa Pisarek
12.05.2020 r.
Witam Wszystkich jak zwykle niezwykle serdecznie!
Kochani dziś propozycja zajęć plastycznych inspirowana porą roku…
Aby Wasze dzieci miały trochę frajdy będziecie potrzebować farb: białej i czerwonej, chyba że jest w zestawie gotowa różowa, pusta plastikowa butelka po napoju, kartka papieru i parę rzeczy jeszcze… Wszystko zobaczycie na zdjęciach.
Życzę udanej zabawy!
Ewa Gut
11.05.2020 r.
1. Dzisiaj powtórzymy sobie jak segregować śmieci – przypomni nam o tym wierszyk. (kliknij na obrazek by powiększyć)
2. A teraz mam dla was super zabawę – trzeba wrzucić śmieci do odpowiedniego pojemnika:
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html
3. Pokolorujcie obrazek kredkami. (kliknij tu by pobrać klorowankę)
4. Obejrzyjcie film, który pokazuje dokąd jadą śmieci. https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-9,17402257
5. Zabawy ruchowe:
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatraczki”
Bieg w różnych kierunkach w tempie podanym przez rodzica na instrumencie. Na sygnał- mocne uderzenie w instrument, zatrzymują się i wykonują okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.
- Zabawa z elementem czworakowania „Pieski idą na spacer”
Czworakowanie w różnych kierunkach. Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.
- Zabawa z elementem podskoku „Piłeczki”
Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.
Ewa Pisarek
07.05.2020 r.
- Zapraszam do wysłuchania bajki pt. „Jaś i Małgosia” https://www.youtube.com/watch?v=LIhPwPsFBf0
- Teraz mam dla was super zabawę – kolorowankę online: https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-ja%C5%9B-ma%C5%82gosia-przodu-domu_13803.html
- A teraz przyszedł czas na ćwiczenie rączek! Łączymy w pary po przerywanych liniach takie same zwierzątka. (szablin do pobrania)
- Zabawy ruchowe:
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zbieramy grzyby”
Dzieci chodzą i naśladują zbieranie grzybów- pochlają się, przykucają, wstają
i oglądają swoje grzyby.
- Zabawa z elementem podskoku „Zajączki”
Dzieci podskakują raz na jednej, raz na drugiej nodze z jednoczesnym wymachem ramion. Odpoczywają w przysiadzie podpartym.
- Zabawa z elementem równowagi „Grzybki”
Marsz, bieg i podskoki w różnych kierunkach. Na hasło „Stop” zatrzymanie się na jednej nodze.
- Na zakończenie wyklejamy plasteliną pysznego piernika z chatki czarownicy. (szablon do pobrania)
Ewa Pisarek
05.05.2020 r.
Witajcie Kochane Maluchy i Wy Dzielni Rodzice!
Na ten tydzień proponuję zajęcia malarskie. Chciałabym abyście dali dzieciom farby, pędzle, wodę, ogromną rolkę papierowych kuchennych ręczników i pozwolili malować bez ograniczeń!
Wszystko macie na zdjęciach!
Jestem pewna, że Maluchy będą zachwycone!
Chcę jeszcze dodać, że pomalowany papier po wyschnięciu można wykorzystać do rysowania flamastrami.
Ewa Gut
04.05.2020 r.
- Maj to ważny miesiąc dla naszej Ojczyzny. Zapraszam więc was na słuchowisko: „Kto Ty jesteś?” https://www.youtube.com/watch?v=SoVENmM_vJU
- Teraz mam dla was trzy zadania – wszystkie są zawarte w pliku doc. (w załączniku, pt.: „Bazgrolnik przedszkolaka”). Poproście rodziców o wydrukowanie i do dzieła!
- A teraz zabawa, żeby dobrze wyćwiczyć pamięć: https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory
- Ćwiczenia ruchowe:
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Bałwanki się roztapiają”
Dzieci siedzą skrzyżnie, ręce mają na kolanach. Na hasło „Bałwanek się roztapia” wykonują skłon w przód, ręce wysuwają do przodu na podłodze.
Zabawa z elementem podskoku „Marcowe zajączki”
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze.
Ćwiczenie oddechowe „Wiosenne powiewy”
Dzieci chodzą swobodnie wdychając powietrze nosem a wydychając ustami.
- Nauka pierwszej zwrotki piosenki dla Mamy: „Choć mam rączki małe”:
https://www.youtube.com/watch?v=jgrIjV-HaJ8
„Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.”
Ewa Pisarek
29.04.2020 r.
1.Jak już wiecie, przyszła wiosna. Proszę, aby rodzice porozmawiali z dziećmi, że teraz powinniśmy się odpowiednio ubierać, zależnie od pogody np. na wiosnę zakładamy lżejszą kurteczkę, zmieniamy buty zimowe na adidasy, chowamy rękawiczki i szaliki do szafy.
2.Uzupełnijcie i pokolorujcie ubranka dzieci tak, aby wyglądały ładnie na wiosnę. Kolorowanka do pobrania
3. A teraz popatrzcie na zdjęcie numer 1 i pobawmy się w zabawę naśladowczą. Spróbujcie pokazać rodzicom różne czynności i pobawcie się razem w zgadywanki. Zabawa przyniesie wszystkim dużo radości i śmiechu!
4. Przyjrzyj się obrazkom i odpowiedz na pytania (zdjęcie nr 2).
5. Na zakończenie mam dla was zagadki – ciekawe, czy zgadniecie, co się nie zgadza w danej bajce? Jeśli dobrze słuchaliście bajek, to na pewno dobrze wam pójdzie! (zdjęcie nr 3 i 4)
Ewa Pisarek
28.04.2020 r.
Witam wszystkich!
Dziś chciałabym zaproponować dzieciaczkom odbijankę z gąbki. Będzie można wykonać pisklę albo całe stadko pisklątek. Potrzebujemy gąbkę, farby, kredki i kartkę. Wszystko zobaczycie na zdjęciach.
Udanej zabawy!
Ewa Gut
27.04.2020 r.
1. Obejrzyjcie bajkę pt. „Żabi książę”. https://www.youtube.com/watch?v=ueRNih2pNi8
Odpowiedzcie na pytanie, czy podobało wam się zachowanie księżniczki?
2. Pobawmy się teraz w „Poczuj swoje serce”. (zdjęcie nr 1).
3. Poproście rodziców lub rodzeństwo o pomoc i zróbmy razem własnego żabiego księcia! Potrzebne nam będą: kolorowy papier, klej, oczka lub guziki (jeśli nie mamy, możemy je dorysować), czarny mazak, rolka po papierze toaletowym, nożyczki, farbki i pędzelek. (zdjęcie nr 2). Najpierw pomalujcie zieloną farbką całą rolkę i zostawcie, żeby wyschła. Teraz poproście rodziców o pomoc w narysowaniu i w wycięciu głowy oraz łapek żabki. (zdjęcie nr 3). Następnie przyklejamy lub rysujemy oczka i doklejamy naszej żabce części ciała. Jeśli zdecydujecie się na swojego księcia, zróbcie mu też piękną koronę! (koniecznie złotą!). Zdjęcie nr 4 pokazuje moją żabkę – czekam z niecierpliwością na wasze!
4. Czas na gimnastykę! Poniżej zostawiam dla was kilka propozycji niewymagających dużo miejsca:
– Zabawa orientacyjno- porządkowa „Marmurki”
Swobodny bieg w różnych kierunkach. Na hasło „Marmurki” dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.
– Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Drzewa na wietrze”
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
– Zabawa z elementem podskoku „Skaczące piłki”
Podskoki obunóż w swobodnym tempie.
5. Na koniec mam dla was kolorowankę – dobrze się przyjrzyjcie i pokolorujcie rysunki zgodnie ze wzorem. (kliknij tu by pobrać rysunek do pokolorowania)
Ewa Pisarek
23.04.2020 r.
1.W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” zachęcam do wysłuchania bajki „Piękna i bestia”. https://www.youtube.com/watch?v=6XDZI7DB4vY
2.Wykonaj polecenie zamieszczone na zdjęciu numer 1 i narysuj straszliwego potwora z szafy.
3.Teraz proponuję ćwiczenie odprężające – zdjęcie nr 2.
4.Dobrze się przyjrzyj i połącz w pary: zdjęcie nr 3.
5. Za pomocą dowolnej techniki wyklej, pomaluj lub pokoloruj różę: zdjęcie nr 4.
Dzieciaki, czekam na wasze prace, jestem bardzo ciekawa, jak wyszło!
Ewa Pisarek
21.04.2020 r.
Dzieciaki, wiosna zagościła u nas na dobre, ale nadal musimy zostać w domu. Obserwować i podglądać możemy ją jedynie przez okno, dlatego dzisiejsze zajęcia będą o wiośnie!
1. Na początek przypomnijcie sobie 4 pory roku (wiosna, lato, jesień, zima). Czy potraficie powiedzieć, jaką porę roku teraz mamy? Po czym ją można poznać?
2. Teraz nauczymy się piosenki pt. „Na zielonej łące”.
Na zielonej łące, raz, dwa, trzy,
pasły się zające, raz, dwa, trzy.
A to była pierwsza zwrotka,
teraz będzie druga zwrotka:
Na zielonej łące, raz, dwa, trzy,
pasły się zające, raz, dwa, trzy.
W rytm piosenki możecie skakać jak zajączki!
3. Wskaż błędy, które zakradły się do obrazka (zdjęcie nr 1).
4. A teraz czas na zabawę! Zrobimy wiosenne kwiaty. Potrzebne nam będą: kolorowe nakrętki, kartka z bloku technicznego lub sztywny karton, klej, długie wykałaczki lub słomki, mazaki albo kredki. (zdjęcie nr 2). Ułóżcie karton na stole, a na dole dorysujcie trawę. Przyklejcie 3 słomki, dorysujcie do nich listki, a na górze przyklejcie nakrętkę. Teraz pora dorysować płatki do naszych kwiatków i pokolorować rysunek – zdjęcie nr 3. Czekam na wasze piękne prace!
5. Proponuję teraz zabawę ruchową, do której nie potrzeba dużo miejsca. Każde dziecko widziało lub bawiło się robotem. A teraz czas, aby każde z was zamieniło się w robota. Im dziwniejsze będziecie wykonywać ruchy, tym zabawa będzie fajniejsza! Powodzenia!
Ewa Pisarek
16.04.2020 r.
1. W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” proponuję wysłuchanie bajki „Mała Syrenka”.
2. Połącz kropki, a następnie pokoloruj żółwia i fale. kliknij by pobrać szablon
3. Zabawa ruchowa: „Jesteś…”. Zabawa polega na tym, że dziecko naśladuje zwierzątko, które wymienia rodzic. Np.
– jesteś żabą (dziecko skacze do góry i wyciąga ręce)
– jesteś bocianem (staje na jednej nodze)
– jesteś raczkiem (dziecko chodzi tyłem, na czworaka)
– jesteś kotkiem (chodzenie na czworaka, turlanie się po dywanie)
– jesteś rybką (dziecko leżąc na brzuchu udaje że pływa)
4. Proponuję zabawę w zgadywanki (zgadywanki w formie zdjęć nr 1 i 2 w załączniku).
5. Na zakończenie zabawa ruchowa pt. „Cicho-głośno”. Kiedy muzyka gra cichutko, dzieci chodzą na paluszkach. Gdy muzyka gra głośno, dzieci wytupują. Natomiast kiedy muzyka milknie, dzieci siadają cichutko na dywanie.
Ewa Pisarek
14.04.2020 r.
1. Dzisiaj powtórzymy poznane liczebniki porządkowe – jeden, dwa, trzy, cztery oraz utrwalimy poznane kolory.
a) Proponuję uzupełnienie kolorowanki (zdjęcie nr 1) „Balony czy kwiatki?” Polecenie jest na górze kolorowanki. kliknij tu by pobrać kolorowankę
b) Dla starszych dzieci (4-5 latków) proponuję rysowanie po kropkach liczebników. – Zdjęcie nr 2. kliknij tu by pobrać szbalon
2. Chciałabym abyście poprosili rodziców o pomoc w wykonaniu pudełka, które posłuży nam do kolejnej zabawy i utrwalenia kolorów. Zdjęcie nr 3 pokazuje materiały, które będą nam potrzebne do wykonania zadania: małe pudełko, nożyczki, kolorowe zakrętki od butelek, mazaki, szklanka lub duża zakrętka do odrysowywania kółek. Ja wykorzystałam pudełko po czekoladkach, na którym odrysowałam cztery kółka i każde z nich wycięłam i obrysowałam innym kolorem: czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym. (zdjęcie nr 4). Następnie wrzucamy kolorowe nakrętki do woreczka i losujemy po jednej. Jeśli wyciągniemy kolor, którym jest obrysowane kółko w naszym pudełku, to wrzucamy je do środka. Jeśli trafimy na inny kolor, to odkładamy go na bok (zdjęcie nr 5). Życzę miłej zabawy
3. Następnie proponuję zasunąć rolety, włączyć małą lampkę i nakierować światło na ścianę. Dziecko układa ręce w różne sposoby, tworząc cienie na ścianie. Możecie wspólnie odgadywać, co widzicie.
4. A teraz czas na zabawę – dziś czeka nas bitwa na kule! Potrzebujemy starych gazet, z których ugniatamy kule. Rodzic lub rodzeństwo staje po jednej stronie pokoju, a maluch po drugiej i zaczynamy wojnę! Wygrywa ta osoba, po której stronie jest mniej kul papierowych. Pamiętajcie, aby po zabawie posprzątać.
Ewa Pisarek
09.04.2020 r.
1.W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” proponuję przeczytać dzieciom bajkę pt. „Trzy świnki”.
http://audio-bajki.pl/bajki-klasyczne/item/130-trzy-male-swinki-bracia-grimm
(w podanym linku jest opcja zarówno samodzielnego przeczytania, jak również włączenia dziecku lektora). Po wysłuchaniu porozmawiajcie z dziećmi o zachowaniu świnek (czy było dobre? Która świnka była najmądrzejsza? Co by się stało, gdyby wszystkie trzy były leniwe – nie miałyby się gdzie schronić, zjadłby je wilk). Moje pytania to tylko propozycja, sami Państwo musicie pokierować rozmową.
- Po bajce zachęcam do pokolorowania świnek – wzór znajdziecie poniżej. – ZDJ. nr 1. kliknij tu pobierz malowankę
- Przygotowałam dla Was zabawę ruchową, która nie wymaga dużo miejsca. Potrzebujemy jedynie 6 kartek A4 (takich, jak do drukarki), mazak lub długopis, ulubiona muzyka oraz chęci do zabawy! Na każdej z kartek piszemy jedno zadanie: zdjęcie nr 2. Potem układamy je w kółku na podłodze. Włączamy muzykę i zachęcamy dziecko, do chodzenia „z kartki na kartkę”. Gdy muzyka przestaje grać, odczytujemy polecenie z kartki, na której zatrzymało się dziecko. Gorąco polecam – sprawdzone!
- Na koniec zajęć dzieci według własnej wyobraźni budują z klocków domek dla świnek. Jeśli poprosi o pomoc, pomóżmy. Z niecierpliwością oczekuję na zdjęcia domków!
Ewa Pisarek
06.04.2020 r.
- Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. W ramach poznawania tradycji świątecznych zachęcam do przeczytania i obejrzenia wspólnie z dziećmi przygód Misia Uszatka. http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2019/11/przygody-i-wedrowki-misia-uszatka_32.html
- Następnie zachęcam do zabawy na spostrzegawczość pt. „znajdź w domu”. Dzieci szukają w domu rzeczy, które opisuje rodzic. Szukamy więc czegoś:
– czerwonego, – miękkiego, – zimnego, – niebieskiego, – ciężkiego, – zielonego, – pachnącego, – małego, – żółtego, – dużego, – smacznego.
Małe przedmioty dzieci przynoszą do rodziców i nazywają je. (np. to ciastko. Jest smaczne.) Jeśli chodzi o przedmiot duży lub ciężki, wystarczy, że dziecko je wskaże. Proponuję jako ostatnie polecenie zostawić „coś smacznego” i dziecko dostaje je w ramach nagrody (może to być np. cukierek, który położymy na stole). Dobrej zabawy!
- Dzieciaki, pomóżcie piratowi znaleźć drogę do skarbu! Może się z wami podzieli? – zdjęcie nr 1.- kliknij tu
- A teraz niespodzianka – proponuję wyklejanie pisanki! Załączam Państwu szablon (zdjęcie numer 2). kliknij tu Do wykonania pisanki potrzebujemy również kleju CR, małych nasion (np. siemię lniane), różnego rodzaju kasz (jęczmienna, gryczana), ryżu, makaronu-zacierki, małych koralików, cekinów (jeśli je mamy) – zdjęcie nr 3. Smarujemy szablon klejem i używając wyobraźni, zaczynamy dekorować! Moje jajko wyszło tak, a wasze? – zdjęcie nr 4.
Ewa Pisarek
2.04.2020 r.
Dzisiaj utrwalimy z dziećmi znajomość figur geometrycznych – koła, kwadratu i trójkąta.
- Kolorowanka – powtórzymy tutaj kolory i figury. Koło samochodu ma być żółte, trójkąt niebieski, a kwadrat czerwony. Samochód jedzie po zielonej trawie – dorysujcie ją.
- Proponuję wspólną zabawę na spostrzegawczość. Szukamy w domu przedmiotów o danym kształcie (np. koło – zegar, lustro – kwadrat itp.)
- Obejrzyjcie filmik i nazwijcie i pokażcie rodzicom figury, które już znamy. https://www.youtube.com/watch?v=1QpP4amihvw&t=42s
- Teraz zaproponuję Państwu abyście wspólnie z dziećmi narysowali, a potem wycięli z kolorowego papieru różne figury. Można z nich układać dowolne kompozycje – ludziki, domki, auta itp. Ukazują to zdjęcia numer 1 i 2. Potrzebne materiały: karton techniczny A4 w kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym i czerwonym, linijka, ołówek, nożyczki i nakrętka do odrysowania koła. Na żółtym za pomocą nakrętki rysujemy kształt koła, na niebieskim – trójkąty, na czerwonym kwadraty (ja narysowałam o bokach 5 cm). Natomiast na zielonym rysujemy różne figury. Teraz zadanie dla dzieciaków – wycinanie! Oczywiście pod nadzorem rodzica. Kiedy figury będą gotowe, do dzieła i powodzenia! Układamy z nich różne obrazki według swojej wyobraźni – przykłady są na zdjęciach 3 i 4. Każda praca na pewno będzie wspaniała!
5. W ramach zajęć ruchowych proponuję aby dziecko posprzątało swój pokój (lub poukładało zabawki).
Ewa Pisarek
1.04.2020 r.
Drodzy Rodzice!
Propozycje zajęć plastycznych dla maluchów wymagają zaangażowania od Was.
Mimo mojego wielkiego optymizmu, wygląda na to, że będziemy spędzać jeszcze jakiś czas z dziećmi w czterech ścianach…Proponuję zatem zajęcia z …mąki. Wystarczy przeznaczyć dowolną jej ilość tylko do zabawy dla Waszych dzieci, a potem można wykorzystać ją wielokrotnie.
Będziemy potrzebować mąki i blaszki do ciasta. – zdjęcie nr 1
Wysypujemy mąkę do blaszki i maluch może rysować palcem, odbijać różne przedmioty, wgniatać, ugniatać, przesypywać, równać i uklepywać powierzchnię.
Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. – zdjęcie nr 2 i nr 3
Zajęcia tego typu stymulują i wspierają rozwój zmysłów, ćwiczą małą motorykę, rozwijają kreatywność, ćwiczą koncentrację uwagi, są okazją do nauki np. cyfr, liter i pomagają rozwijać WYOBRAŹNIĘ!
A Wy, Drodzy Rodzice będziecie mogli w spokoju wypić herbatę…
Życzę udanej zabawy.
Ewa Gut
30.03.2020r.
Trzecie zajęcia dla Klubu Malucha. Tematem dzisiejszych zajęć będzie czystość i higiena.
- Proponuję wysłuchanie piosenki zespołu Fasolki pt. „Mydło lubi zabawę” kliknij tu. W trakcie trwania utworu mile widziana jest rytmizacja (mogą to być podskoki, dowolne kroki taneczne itp.)
- Przygotowałam dla dzieci eksperyment, który pokazuje, jak ważne jest mycie rączek z użyciem mydła.
- Przed wspólnym wykonaniem zabawy polecam wyjaśnienie dziecku, dlaczego trzeba często myć ręce
- (rozmowa kierowana). Do zabawy będą nam potrzebne: miska z wodą, pieprz czarny oraz mydło –Do miski z wodą sypiemy pieprzu, namydlamy mokry palec i zanurzamy. Dzieci mogą głośno opowiadać, co widzą. Tak właśnie mydło odpycha wszystkie zarazki z naszych rąk!
- Polecam obejrzeć wspólnie z dzieckiem film Myszki w Paski, która pokazuje, jak dokładnie myć rączki. https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI&t=21s
- Zabawa ruchowo-naśladowcza dla dzieci.
Ewa Pisarek
27.03.2020
1 Zachęcam do nauki i wspólnego śpiewania z dziećmi piosenki „Wiosna tuż, tuż”. Podkład muzyczny można mieć klikając : https://www.youtube.com/watch?v=8L59YqyT7Zg z tekstem https://www.youtube.com/watch?v=Q_Qe8XgO4eI
Oto tekst do nauki. „Wiosna tuż, tuż”
Już ozimina szumieć zaczyna,
że nie powróci mróz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
2 W ramach zajęć plastycznych polecam wykonanie samodzielnego rysunku przedstawiającego kwiatek i pokolorowanego według wyobraźni dziecka (pamiętamy o starannym wykonaniu i nie wychodzeniu za linie).
3 Wielkimi krokami zbliżają się święta Wielkanocne. Na pisanki jeszcze za wcześnie, ale możemy powoli przygotowywać się do dekoracji świątecznego stołu. Proponuję wspólne zasadzenie rzeżuchy oraz odpowiedzialne codzienne podlewanie, obserwację wzrostu roślinki, a potem będzie to piękna dekoracja albo… posypka do kanapek wiosennych! Pychota! Zobacz jak to zrobić
E.Pisarek
23.03.2020
1. Niedawno rozpoczęliśmy akcję „Cała Polska czyta dzieciom”. Zachęcam, abyście Państwo kontynuowali ją w domu. Proponuję lekturę bajki pt. „Czerwony kapturek” uwieńczoną kolorowanką, którą można pobrać i później wydrukować, klikając na rysunek lub
korzystając z linków: do druku lub do korowania na ekranie Zaś tekst bajki można znaleść klikając tu
2. Brak możliwości zabawy z rówieśnikami na podwórku sprawia, że dzieci na pewno bardzo tęsknią za placem zabaw i ulubioną piaskownicą. Możemy im choć w małym stopniu zastąpić piasek i to u nas w domu. Potrzebujemy jedynie mąki ziemniaczanej, płynu do naczyń oraz pianki do golenia (rysunki nr 2,3,4). Składniki mieszamy i tworzymy piankolinę, którą dzieci mogą się bawić i stawiać babki – tak jak widać na zdjęciu nr 5.
Aby nie było dużo bałaganu, zalecam rozłożenie stolnicy lub folii. Do dzieła i miłej zabawy!
W ramach ćwiczenia spostrzegawczości, polecam zabawę z łączeniem w pary takich samych obrazków – kliknij tu by wyświetlić potrzebne obrazki E.Pisarek